Helpdesk świadczy usługi wsparcia pracowników uniwersyteckich, w szczególności pracowników administracji centralnej w zakresie:
- zakładania kont CAS (w Centralnym Systemie Uwierzytelniania)
- poczty mailowej w domenie uw.edu.pl (*zgodnie z ZARZĄDZENIEM NR 279 REKTORA UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO z dnia 10 grudnia 2020 r.w sprawie poczty elektronicznej Uniwersytetu Warszawskiego)
- resetu haseł w poczcie mailowej
- zakładaniu kont funkcyjnych
- rozwiązywaniu problemów związanych z usługami świadczonymi przez Pion Informatyczny
- informowaniu o usługach świadczonych przez Pion Informatyczny (klikając w nazwy usług wyświetlają się strony z dokładnymi informacjami):
Helpdesk nie konfiguruje urządzeń użytkowników: komputerów/ laptopów/ telefonów/ smartfonów itp. Nie dokonuje również konfiguracji programów pocztowych i nie prowadzi szkoleń. W przypadku problemów proszę kontaktować się z lokalną sekcją informatyczną. Kontakt dostępny na stronie IT: https://it.uw.edu.pl/pl/kontakt/
Pracownicy wydziałowi w przypadku problemów, w pierwszej kolejności powinni kontaktować się z sekcjami informatycznymi swoich jednostek. Zestawienie sekcji informatycznych na Wydziałach znajduje się na stronie: it.uw.edu.pl/pl/kontakt
Helpdesk nie świadczy pomocy studentom. Studenci ze wszystkimi problemami zgłaszają się do dziekanatów swoich jednostek. W sytuacji szczególnej, w imieniu studenta, pracownicy sekretariatów mogą zgłaszać utrudnienia z działaniem usług.